zaterdag 7 maart 2015

Boek kiezen

Ik moet een blog bijhouden over de boeken die ik lees voor Nederlands. Deze blog het "Nederlandse Literatuur 2" omdat ik er verleden jaar ook al één had, maar ik ben blijven zitten en ik vond het zonde om mijn oude weg te gooien. Vandaar dat deze de 2 achter de titel heeft staan.

Nou gaat deze eerste blog over het kiezen van een boek. Het eerste boek voor dit jaar wordt voor mij Een Schitterend Gebrek van Arthur Japin. De reden voor het kiezen van dit boek is omdat het verhaal gaat over Casanova. Alleen dit verhaal wordt niet geschreven uit zijn point of view, maar we lezen in dat boek mee met zijn eerste echte liefde. Ik ben daar erg nieuwsgierig naar, want ze zeggen dat hij door zijn eerste liefde zo een Casanova is geworden. Het lijkt me ook een erg boeiend verhaal waar je veel van kan leren over de geschiedenis van Venetië, maar ook andere plaatsen, omdat het zich daar afspeelt en een oud verhaal is.

Nou, dat was dus de reden waarom ik dit boek kies! O ja, en natuurlijk omdat het een Nederlandse schrijver is en literatuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten